torsdag, maj 08, 2008

Rocken i 1992

1992 var et sjovt år. Jeg så Pearl Jam og Nirvana live på Roskilde Festivalen, hvor jeg også så australske Yothu Yindi varme op til EM-finalen ... som jeg også så på storskærm. Mine venner i BTK 61's øltelt fortalte, at de have solgt 13 øl i minuttet per mand i den første time efter, at Danmark vandt.

Jeg ved ikke, om det var hele verdenens musiksmag, der var ved at ændre sig - eller bare min, men der begyndte at dukke noget industriel og dyster musik op i samlingen, ligesom de amerikanske bands for alvor overtog scenen. Jeg så senere Suicidal Tendencies et antal gange - og det var ikke kedeligt. Stoner rocken begynder at indfinde sig.

Det var også året hvor jeg for eneste gang nogensinde var arbejdsløs (i en hel måned). Det faldt heldigvis sammen med vinter OL. Om sommeren arbejdede jeg i tre måneder i bygningen bag The Moose og Wessels Kro i Sværtegade, så det hændte, at jeg kom lidt sent hjem.

Top-10 Rock albums 1992:
1. Nine Inch Nails - "Broken"
2. Alice In Chains - "Dirt"
3. Rage Against The Machine - "Rage Against The Machine"
4. Stone Temple Pilots - "Core"
5. Suicidal Tendencies - "The Art Of Rebellion"
6. Manic Street Preachers - "Generation Terrorists"
7. Megadeth - "Countdown To Extinction"
8. Kyuss - "Blues For The Red Sun"
9. Faith No More - "Angel Dust"
10. Iced Earth - "Night Of The Stormrider"

Andet grunge etc. i 1992:
The Afghan Whigs - "Congregation"
Mudhoney - "Piece Of Cake"
Screaming Trees - "Sweet Oblivion"
Mother Love Bone - "Mother Love Bone" (faktisk en compilation af tidligere udgivelser)

Solide danske udgivelser:
Boghandle - "Step On It"
D:A:D - "Riskin' It All"
The Sandmen - "Sleepyhead"
Sort Sol - "Fog Things"

Så er der nogle af mine favoritbands:
Nick Cave & The Bad Seeds - "Henry's Dream"
Clutch - "Impetus EP"
Therapy? - "Nurse"

Årets debut:
Monster Magnet - "Spine Of God"

Ulidelige popsange:
Spin Doctors - "Two Princes"
Atomic Swing - "Stone Me into the Groove"

1 kommentar:

Anonym sagde ...

I’m not thаt much οf a οnline гeadeг tο
bе honеst but your siteѕ гeally nіce, keeρ it uρ!
I'll go ahead and bookmark your website to come back down the road. Cheers

My weblog :: AmericasCardRoom Bonus